ТРАНСФЕРТНЕ (ЦУ)
Трансферне ціноутворення покликане для контролю за ціноутворенням в операціях між пов'язаними особами, а також з контрагентами з низькоподаткових юрисдикцій. Основний принцип формування трансфертних цін полягає в тому, що ціни по контрольованих операціях повинні відповідати рівню звичайних (ринкових) цін, які склалися б між незалежними компаніями в таких же умовах.
Контрольованими операціями для цілей трансфертного ціноутворення є такі операції, за умови, що загальний обсяг доходу платника податку та/або його пов'язаних осіб перевищує 150 млн. гривень на рік і обсяг господарських операцій платника податків з одним контрагентом перевищує 10 млн. гривень за відповідний рік:
- господарські операції, здійснювані платниками податків з пов'язаними особами - нерезидентами;
- господарські операції з продажу та/або покупки товарів і/або послуг через комісіонерів - нерезидентів;
- господарські операції, однією зі сторін яких є нерезидент, зареєстрований в державі, яка включена до переліку держав, затвердженого Кабінетом Міністрів України, в яких ставка корпоративного податку на 5 і більше процентних пунктів нижче, ніж в Україні, або які не розкривають в публічному доступі інформацію про структуру власності юридичних осіб, або з якими Україною не укладено міжнародних договорів з положеннями про обмін інформацією. Перелік таких держав оприлюднює уповноважений державний орган;
- господарські операції, здійснювані з нерезидентами, які не платять податок на прибуток (корпоративний податок), в тому числі з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, і/або які не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи. Перелік організаційно-правових форм таких нерезидентів в розрізі держав (територій) так само затверджується уповноваженим державним органом.
Господарські операції, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні, визнаються контрольованими, якщо обсяг таких господарських операцій перевищує 10 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.
Податковим Кодексом встановлено методологія і джерела інформації для визначення трансфертної ціни. За порушення правил трансфертного ціноутворення чинним законодавством передбачені штрафні санкції:
- за неподання звіту, штраф 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи;
- за невідображені в звіті контрольованої операції, штраф 1% від суми незадекларованих операцій, але не більше 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи;
- за неподання документації по контрольованих операціях, штраф 3% від суми операцій, по яких не була подана документація, але не більше 200 розмірів прожиткового мінімуму.
Якщо ж після накладення штрафу за неподання звіту і/або документації з трансфертного ціноутворення платник податку не подасть ці документи протягом 30 календарних днів після граничного терміну сплати штрафу, на нього буде накладатися додатковий штраф у 5 розмірів прожиткового мінімуму за кожен календарний день неподання.
Ми пропонуємо нашим клієнтам послуги з трансфертного ціноутворення, спрямовані на комплексне вирішення питань пов'язаних з ціноутворенням по контрольованих операціях і підготовці документації та звітності:
- аналіз групи і галузевий аналіз;
- збір та аналіз інформації по внутрішньогруповим операціях, ідентифікація контрольованих операцій;
- аналіз ризиків трансфертного ціноутворення з урахуванням діючих правил та розробка рекомендацій щодо їх зниження;
- вибір і обгрунтування методів ціноутворення;
- аналіз і порівнянність цін за порівнянними не контролюється угодами;
- формування інформації про ціни по контрольованих операціях з офіційних та альтернативних джерел;
- розрахунок ринкового інтервалу цін, розрахунок рентабельності, проведення аналізу порівнянності;
- підготовка документації по контрольованих операціях для підтвердження застосовуваних цін;
- підготовка документації для подачі в контролюючі органи.
Також, наша компанія надає послуги з впровадження ефективних систем трансфертного ціноутворення та супроводу контрольованих угод:
- консультації з трансфертного ціноутворення;
- розробка та впровадження положення про трансферному ціноутворенні;
- розробка та впровадження методик та документації трансфертного ціноутворення;
- розробка політики трансфертного ціноутворення для дохідних операцій;
- підготовка відповідей на запити контролюючих органів, щодо трансфертного ціноутворення;
- супровід перевірок контролюючих органів з трансфертного ціноутворення, представництво та захист у суді.