UA RU EN

(044) 592-73-94    (044) 592-10-15
(098) 402-54-22    (050) 844-00-43
(096) 702-54-22    (063) 030-97-20

 

 

 

 

 

 

 

 


Єдиний податок: можливі зміни до Податкового кодексу

Проаналізуємо ряд змін, які планується внести законопроектом №1210 до розділу XIV ПКУ щодо перебування на спрощеній системі.

Так, для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування, як і раніше, суб'єкту господарювання слід подати до контролюючого органу відповідну заяву. Але проектом закону уточнюється, що це має бути контролюючий орган за місцем податкової адреси. Це не велика зміна, а дійсно, уточнення, оскільки так це відбувається і зараз.

Але також вносяться зміни до порядку подання  заяв для «єдинників» ІІІ групи:

  • при зміні податкової адреси, місця провадження господарської діяльності «єдинники» ІІІ групи заяву подають не пізніше останнього дня кварталу відбуття таких змін. Наразі таку заяву слід подавати разом з податковою декларацією за звітний період;
  • для зміни ставки єдиного податку заява подається «єдинником» ІІІ групи не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу, у якому буде застосовуватися така ставка. Така зміна пропонується до п. 298.6 ПКУ, хоча така ж вимога зараз міститься в пп. «в» пп. 4 та в пп. 5 п. 293.8 ПКУ.

Натомість до пп. «в» пп. 4 п. 293.8 ПКУ теж запланована зміна. За нею перехід зі ставки 5% на 3% здійснюватиметься за заявою, яку слід буде подати не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку календарного місяця, в якому буде застосовуватися нова ставка та реєстрації такого платника єдиного податку платником ПДВ (наразі за 15 к.дн).

Розміри ставок для платників єдиного податку не зміняться. Хоча для фіксованих ставок замість слів «у межах» змінять на «не більше»,  але значення податку від цього не зміниться.

«Єдинники», які сплачують ПДВ, тобто «єдинники» ІІІ групи з ставкою 3% та «єдинники» 4 групи, повинні будуть подавати декларацію з ПДВ щомісячно. Хоча наразі є можливість обрати квартальний звітний період.

Також, проект закону пропонує зміни до пп. 292.1.2 ПКУ, за якими базою оподаткування податком для платників єдиного податку IV групи буде нормативна грошова оцінка одного гектара сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного за станом на 1 січня базового податкового (звітного) року відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом для справляння плати за землю.

Аналогічне уточнення введуть й щодо бази оподаткування єдиним податком для земель водного фонду.

Окремо вводять базу, якщо нормативна грошова оцінка земельної ділянки не проведена. У такому разі нею буде нормативна грошова оцінка одиниці площі ріллі в Автономній Республіці Крим або в області.

Окрім цього, з’явиться уточнення, що «єдинник» буде платником податку на прибуток у разі виплати доходів нерезидентів, а саме:

  • юридичні особи-«єдинники» є платниками податку при виплаті доходів (прибутків) нерезиденту із джерелом їх походження з України у порядку, визначеному пп. 141.4 ПКУ. Це саме уточнення, оскільки така вимога на практиці діє і зараз;
  • юридичні особи-«єдинники» є платниками податку при отриманні скоригованого прибутку контрольованої іноземної компанії, який оподатковується в порядку, визначеному ст. 39-2 та розділом ІІІ ПКУ;
  • фізичні особи – підприємці, у тому числі «єдинники», та фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, теж мають сплачувати податок з доходів щодо виплачених нерезиденту доходів (прибутків) із джерелом їх походження з України, які оподатковуються за пп. 141.4 ПКУ.

Також законопроектом уточнюється, що функції податкового агента при нарахуванні доходів фізичним особам щодо утримання та сплати ПДФО та військового збору, а також подання звітності (форми №1ДФ), поширюється і на фізичних осіб-«єдинників» IV групи. Зараз для таких підприємців пп. 297.3 ПКУ встановлене виключення.

Ще одною новацією є те, що проектом передбачена можливість отримати витяг з Реєстру платників єдиного податку в електронному вигляді.